Wprowadzenie
KingsAge jest grą strategiczną, której głównym celem jest prowadzenie wojen oraz poszerzanie własnego królestwa.
Wybuduj
Gracz zaczyna grę określając w której części świata powinna znaleźć się jego osada . Osada zostanie następnie umieszczona w losowym miejscu w preferowanej części świata. Poprzez menu 'zamek' gracz może wybierać jakie budynki w jego osadzie powinny zostać wybudowane lub rozbudowane. Odpowiednia kombinacja budynków i rozbudowa ich na odpowiedni poziom udostępnią kolejne opcje rozbudowy osady.
Surowce
Do tego celu potrzebni są osadnicy oraz odpowiednie zasoby . Zasoby zostaną zużyte na budowie przez pracujących na niej osadników. Są trzy typy surowców (kamień, drewno oraz ruda). Są one pozyskiwane automatycznie przez odpowiednie budynki. Łączna liczba dostępnych osadników może zostać zwiększona jedynie poprzez rozbudowę młyna . Nowi osadnicy nie są nieprzerwanie tworzeni.
Handel
Surowce można również pozyskiwać poprzez handel na rynku . Mogą one być wymieniane albo za pośrednictwem bezpłatnego rynku lub wymieniane bezpośrednio pomiędzy graczami. Do handlu, niezależnie od jego formy, potrzebne są osły, które hodowane są w hodowli osłów .
Trenuj
Po zakończeniu fazy pierwszej rozbudowy gracz otrzymuje możliwość budowy koszar . Wybudowanie ich umożliwia przeprowadzenie pierwszych badań i trenowanie pierwszych jednostek wojskowych . Utrzymanie jednostek jest bezpłatne, jednakże ich liczba jest ograniczona liczbą dostępnych osadników. Po spełnieniu pewnych wymagań w koszarach możliwe będzie trenowanie jednostek nowych typów.
Podbij
Przetrwanie fazy rozwoju daje graczowi możliwość prowadzenia działań militarnych. Może on wypowiedzieć wojnę innemu graczowi i całkowicie przejąć jego miasta! (tzw. podbój ). Do dokonania podboju potrzebny będzie Ci hrabia, specjalna jednostka wojskowa posiadająca specjalne wymagania i bardzo droga w treningu. By ich wyprodukować, musisz grać przez dłuższy czas i rozwijać swoje miasto.
Ochrona ataku
Ogólna ochrona
Panuje ogólna ochrona przed atakami graczy mających znaczną przewagę punktową. Maksymalna różnica punktów między graczem a atakującym wynosi 1:20.
Gdy słabszy gracz będzie próbował zaatakować gracza z ilością punktów przekraczającą 1:20, pojawi się ostrzeżenie. Jeśli atak mimo to dojdzie do skutku, atakujący gracz straci ogólną ochronę 1:20 na 7 Dni.
Działanie ochrony zależy od czasu rozpoczęcia ataku. Bieżące ataki na graczy znajdujących się na krawędzi granicy punktowej będą zawsze przeprowadzane, nawet jeśli cel ataku spadnie w międzyczasie poniżej granicy punktowej. Ataki będą również kontynuowane, jeśli docelowa osada zmieni w czasie ich trwania właściciela.
Przedział Równej Walki
Niezależnie od ogólnej ochrony każdy gracz ma prawo do zaatakowania pierwszych 200 graczy znajdujących się pod nim w rankingu. Członkowie sojuszu nie są wliczani w tę liczbę.
Ochrona przed atakami dla początkujących faza 1
W pierwszych 5 Dni nie można zaatakować miasta rodzinnego nowego gracza. Ochrona ta wygaśnie, jeśli dany gracz sam zaatakuje innego gracza. W tym przypadku automatycznie rozpocznie się faza 2.
Ochrona przed atakami dla początkujących faza 2
Przez następne 2 Miesiące rodzinne miasto danego gracza nie może zostać podbite przez innych graczy. Hrabia mogą co prawda atakować tą osadę, nie zredukują jednak swojego obszaru władzy. Ochrona przed podbiciem zostaje także wtedy, gdy dany gracz znajduje się w fazie 2 i podbije opuszczoną osadę. Ochrona ta dotyczy jednak wyłącznie miasta rodzinnego - nowe osady mogą być podbijane przez innych graczy.
Jeśli gracz znajdujący się w fazie 2 zaatakuje innego gracza za pomocą hrabiego, to faza 2 zostanie przedwcześnie zakończona, a ochrona przed podbiciem zostanie zniesiona.
Opuszczona osada
Opuszczone osady nie posiadają żadnej ochrony, zatem mogą być atakowane lub podbijane także przez graczy posiadających więcej niż 1:20 punktów.